Saveti za prodaju kuće

Prodavanje nekretnine ne ide onako kako ste planirali? Potencijalni kupci odustaju od vaše nekretnine? Čini vam se da napuštaju vaš dom nesrećni i nije vam jasno zašto se to dešava? Kad prodajete nekretninu, postoji puno stvari koje mogu poći po zlu. U ovom tekstu smo objasnili neke važne stvari koje treba da uradite pre nego što oglasite vašu nekretninu. Ali najbolja stvar koju možete da uradite jeste da unajmite profesionalnog agenta koji vas može navoditi kroz ceo proces I prodati vašu kuću u najkraćem mogućem roku

Nekretnina vredi onoliko koliko je kupac spreman da plati.

Verovatno mislite da vreme i trud koji ste uložili u Vaš dom pre nego što ste ga oglasili, čak i cena po kojoj ste je platili, čini da vredi određenu sumu novca. Čak i procenitelj može doći i reći vam da vredi koliko i Vi mislite. Ali na kraju, ona vredi onoliko koliko je kupac spreman da je plati. Možda kupac misli da ulaganja ne dolikuju toj ceni. Možda bi oni promenili još nešto u tom domu, a cena koju tražite je prevelika s obzirom da oni žele da ulože još novca u nju.

 

Ulaganja možda neće uvećati vrednost, ali će povećati šanse za prodaju.

Normalno je da mislite i da se nadate da će Vam se vratiti svaki potrošeni cent na renoviranje doma. Nažalost, u većini slučajeva Vam se vrati samo određeni procenat od onoga što ste uložili (a nekada ni ne utiče na cenu). Različita ulaganja rezultuju različitim povraćajem uloženog, a taj iznos može dosta varirati u zavisnosti od oblasti u kojoj živite. Drugi faktori uključuju kvalitet izrade i lični ukus kupaca.

"Čistoća je pola zdravlja"

Nijedna kuća ili stan neće biti savršeni, naročito ukoliko imate kućne ljubimce, ali je jako bitno da se potrudite da održavate Vaš dom što čistijim dok ga oglašavate. Želite da potencijalni kupci zapamte ono što im se svidelo kad odu, a ne da pričaju o tome kakav je nered bio.

Spoljni izgled je prvi (i najjači) utisak

Ovaj deo se više odnosi na kuće, mada može se delimično preneti i na stanove.

Svi znamo šta znači prvi utisak. Teško je da neko promeni mišljenje nakon lošeg prvog utiska. Izađite i pogledajte Vašu kuću spolja. Kao stranac, da li biste je kupili? U slučaju da ste pristrasni, pogledajte u komšijino dvorište. Da li biste kupili njegovu? Ako ne biste, razmislite šta bi Vas nateralo da je kupite i promenite to. Sklonite igračke iz dvorišta, sakrijte kante za đubre, pokosite travnjak, sredite živu ogradu, naročito pe nego što slikate kuću za oglase! Ali održavajte sve to i dok oglašavate kuću, za slučaj da neko slučajno prolazi pored Vaše kuće i poželi da baci pogled.

Miris ljubimaca i njihov nered ostavljaju jak utisak

Samo zato što mi volimo naše krznene prijatelje, ne znači da ih vole i drugi. Teško je odstraniti svaki dokaz da su oni članovi Vašeg doma. Koliko god usisavali, uvek će se provući neka dlačica. Ali potrudite se. I ako možete, sakrijte njihove prostirke za spavanje i činije za hranu. Miris ljubimaca je teško sakriti, naročito ako imate štene koje se tek uči dobrom ponašanju ili senilnog psa koji ima problem sa bešikom. Bilo bi dobro ukoliko biste mogli da promenite tepihe i patosnice. Ali za početak, ubacite po neki osveživač vazduha u svaku prostoriju.

Neutralne boje i dekoracija će se ljudima uvek svideti.

Rešite se mračnih boja i svetlo ljubičastih zidova! To će puno odskakati u Vašim oglasnim slikama, pre nego što potencijalni kupac čak i zakaže obilazak. Prva misao koja im prolazi kroz glavu je "Koliko slojeva farbe je potrebno da se prekreči ova odvratna boja?!" Neutralna je "in". Neutralna je uvek "in". A što se tiče dekoracije, minimalno je najbolje. Slobodno spakujte višak dekoracije koja je nepotrebna dok pokušavate da prodate dom.

Jeftine popravke i ulaganja rezultuju jeftinim ponudama.

Ako ne možete da priuštite obnovu cele kuće, ne mojte. Pokušaji da se sve pokrije će se završiti jeftinim popravkama koje će potencijalni kupac verovatno opet popraviti. Ako ništa drugo, kao što je gore napomenuto, makar okrečite. Svež sloj farbe u celom domu, dokle god je to prirodna boja, nikad nije uzalud potrošen novac.

Oko svega se može pregovarati.

Ozbiljno! Sve je moguće dogovoriti. Iako frižider izgleda kao najveća stvar koju kupac želi ili prodavac uključuje u ponudu, i oko mnogih drugih stvari se pregovara. Roletne, zavese, nameštaj, čak i traktori. Kako god, najbitnije je da se uverite da su pregovori odrađeni kako treba i da je sve zabeleženo u ugovoru.

 

Lokacija! Lokacija! Lokacija!

Zašto je to toliko bitno? Za početak, nekretninu ne možete da pomerite - ili bar ne tako lako i jeftino. Kad kupujete kuću na dobroj lokaciji, to je uglavnom čvrsta investicija na dugi rok.

Pročitajte više o ovoj temi

Kupci primećuju stvari koje žele da promene pre nego što primete bilo kakve promene.

Kao što je već rečeno, teško je udovoljiti svima. Iako ste upravo potrošili puno novca na kuhinju i kupatilo, kupac će baš možda da kuka kako mu se pločice ne sviđaju ili kako je firma od koje ste naručili kuhinjske elemente nepouzdana. Jedan siguran korak koji možete da preduzmete jeste da ono što treba da se promeni, menjate u dogovoru sa kupcima i uložen novac uračunate u cenu. Tako nećete morati da uzalud trošite novac na renoviranje pred prodaju, a i kupci će moći da biraju tačno ono što žele.

Ako je cena prava, prodaće se.

Iako ste u žurbi da prodate dom, a cena Vam nije najveća briga, svakako će Vam trebati osnova da stavite kuću u promet. Jedna stvar je sigurna: Određivanje cene je jedna od najvećih odluka u procesu prodaje. Previsoka cena i rizikujete da odbijete mnoge potencijalne kupce. Isto tako Vaš dom se možda neće uklopiti u okvir cena ostalih kuća sličnog kvaliteta. Ili još gore, kupci neće ni videti Vašu ponudu jer će filtere u pretrazi staviti za nižu cenu.